onsdag 20 april 2011

FRUKT ÄR INTE GODIS!


När jag får en stund över gillar jag att läsa.
Jag läser det mesta som kommer i min väg, allt från facklitteratur, historia och skönlitteratur till serietidningar, facebookuppdateringar, twitterinlägg och mer eller mindre välstavade bloggar.
Då jag ofta är en del av träningsvärlden passerar en och annan "hälso-och träningsblogg" mina granskande ögon.

Det är lätt att känna sig liten och otillräcklig när man läser hälsobloggar.
Det är ju då själva fasen vad alla äter sunt, tränar mycket och ägnar övrig tid åt utseendebefrämjande aktiviteter samt andligt helande med meditation, manikyr, brun-utan-sol, spikmattor, massage, spabehandlingar och f-n och hans moster!
Möjligen, möjligen, är det tillåtet med "ett glas rött" på lördagskvällen (inte två eller tre, nejnej, det vore ju helt utom kontroll och KONTROLL är nog viktigt i just det här sammanhanget).

Det verkar finnas en oändlig mängd perfekta människor därute! Människor helt utan fel och brister. Inga bristningar eller åderbråck här inte. Inga lata dagar i soffan då man helt enkelt skiter i att ta ett steg utanför dörren. Inga skrovmål, inga french hotdogs-menyer med extra dressing.

Ibland blir jag sugen på att starta en egen blogg. Eller rättare sagt en anti-blogg. Jag blir sugen på att bara säga saker som är precis tvärtemot. Och jag blir sugen på att säga SANNA saker, sånt som kanske egentligen inte passar sig att skriva om i offentligt medium.
Jag känner mig lockad att provocera fram lite äkta reaktioner.
Jag blir sugen på att berätta om orgier i chipsätande, veckor av inaktivitet, stress, sömnlöshet, fula dagar med dåligt väder, rynkor och grått hår.
För sån är jag.
Och jag vet att jag har rätt, på samma sätt som jag VET att FRUKT ÄR INTE GODIS!

Må väl därute mina vänner!
Moa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar