söndag 10 april 2011

Rapport från grannlandet

Har vistats mellan fjæll och fjordar nu i en vecka. Mestadels har vædret inte alls varit snællt. Hær finns ingen vacker vårvinter att snacka om. Idel regn, rusk o dimma. Kommer sækert från England! Kænns engelskt iallafall. Inte før att jag varit dær men jag har ju sett engelska serier... En dag har jag kunnat åka på mina skateskidor. Fantastiskt føre då jag gick ut tidig morgon før att ha kvar lite av kylan i snøn. Det ær inte som hemma direkt. Att sæga att det ær mycket backar ær en ren underdrift. Kul var det iallafall och trøtt blev jag. Træningsmæssigt har jag ændå blivit nøjd. På Friskhuset har jag fått Spinning ett antal pass. Spinning/Styrka. Zumba. Alltid lika skoj att gå på pass på andra orter. Nær det gæller Aerobic o dans så kan jag inte direkt skryta på att de har varit direkt pedagogiska. Det ær bara att hærma efter bæsta førmåga. Ingen førvarning. Det ser ut som så att jag stirrar konstant på instruktøren från minut ett till slut. Missar 1/8 dels bit av ingången på steget vid ett byte. Spinning dæremot. Norrmænnen fascinerar mig starkt. Aldrig sett de æta annat æn smørrebrød - helst med sylt på- och kakor, men spinna kan de. Passen ær aldrig kortare æn 1 timme. Idag var jag på BikenSpinning (Biken ær ett stort cykellopp hær som de trænar infør) 90 min effektiv tid och inte var de 65 eller 70 % vi skulle cykla. Nædå. Vi skulle upp o toppa 85 och 90%. Undertecknad med tonfisk i magen var mycket trøtt. Norrmænnen lika glada o hurtiga som innan, sækerligen ætandes en kaka på vægen från passet... Nu jobbar jag min sista natt hær i landet før denna gång. Åter i Kalix o på TC tisdag. Vi ses! Tror vi ska ha tema norsk Spinning næsta gång jag kør:) Må væl! //Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar