fredag 23 januari 2009

Energikick

Även jag kommer att resa bort. Inget underbart Asien för min del, men förhoppningsvis lite sol ändå. Jag ska passa på att gå mina morgonpromenader i soluppgång. Det är bland det bästa jag vet när jag åker bort. Möta dagen medans resten av turistströmningen fortfarande sover. Ni vet när det är sådär lite halvkallt med ljuset som ofta går genom dis. Ska posta er en bild :-)
På TC är det högtryck, så roligt med alla medlemmar som startat stort med träning efter jul. Var på Emmas spinningpass i onsdags. Härlig stämning och starka, pigga spinnare! För att ni ska behålla orken och styrkan, medans vissa andra åker för att lapa sol så lägger jag in lite Leila till er. Kanske lite mer godis än Bar, men gott!

PowerBar
Ingredienser
250 g torkade fikon1

1 msk kakao
1 msk hett espresso kaffe
200 g gula russin
4 dl muesli med torkad frukt
1 dl corn flakes
200 g Mörk choklad 70 %
Gör så här
1. Skär bort fästet på fikonen och hacka dem grovt.
2. Kör dem i hushållsmixer tillsammans med kakaon och kaffet.
3. Lägg i hälften av russinen och mueslin och mixa ett par sekunder till.
4. Häll över massan i en bunke och rör i resterande russin, muesli och cornflakes.
5. Hacka chokladen och blanda hälften av den i smeten.
6. Kavla ut massan mellan två smörpapper till cirka 1 centimeter tjockt.
7. Smält resterande choklad i vattenbad och pensla den över kakan.
8. Skär kakan i avlånga bitar när chokladen har stelnat.
9. Tillagningstid 10-15 minuter.

//Kicki

2 kommentarer:

  1. Yammi! Det receptet måste testas, tror det smakar godast efter träning :)

    SvaraRadera
  2. Skön semester önskas till er som ska resa!

    SvaraRadera