torsdag 8 april 2010

Målmedveten träning

Idag på mitt pass pratade jag om Mål. Har du mål med din träning? Det kan vara små eller stora mål, eller kanske flera mål. Målet kan vara kortsiktigt eller långsiktigt. För mig betyder mål att jag har något att träna för. Jag vill se resultat på något sätt.

Ett mål kan vara att bara ta sig till TC. Ett kan vara att lasta på lite extra och orka det där lilla extra. Det kanske krävs att jag inte orkar alla repetitioner, men jag vågar utmana mig själv. Det kan handla om att göra det där steget lite extra snyggt. Eller varför inte prova på någon ny träningsform. Lyfta en sit-ups lite högre, göra en extra armhävning eller varför inte stå på huvudet! Eller du kanske helt enkelt gör det för ditt eget välmående och för att du älskar det. Ja, ni förstår poängen med det hela.

Fundera nu över vad just Du har för mål med din träning. Om du inte har något, våga sätta upp något och se till att sträva efter att uppnå det. Du kommer känna dig nöjd när du når målet. Alla målgångar är lika härliga och du kommer känna dig som en vinnare.

För att komma till målet krävs även flera mål mat. För utan alla näringsrika mål mat kan det bli svårt att uppnå ett enda mål inom träning. Mat och vätska är nyckeln till att nå framgången...och så lite envishet som krydda!

Vi ses i TCs vimmel.

The winner takes it all!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar