torsdag 9 april 2009

Hej TC!

På grund av känslig problematik föredrar jag att hålla mig anonym.

Jag är en tjej på snart 30 solsnurr som lider av oändlig träningsmotivation utan resultat.
Vilken aktivitet jag än ägnar mig åt så blir jag ändå bara tjockare och tjockare, och får allt sämre ork och kondition.
Jag är konstant trött och flåsig och de flesta rörelser är numera rent smärtsamma. Jag räds att alla mina muskler snart har förtvinat helt.

Jag känner mig orolig för framtiden och upplever det hela som otroligt frustrerande då jag har en bakgrund som aktiv TC-instruktör och är van att kunna röra mig obehindrat på alla sätt med god fysisk förmåga.
Detta har med tiden även börjat gå ut över mitt sociala liv då jag inte längre kan ägna mig åt mitt största intresse och dessutom är en pest för den allmäna omgivningen och familjen på grund av ren endorfinbrist.

Och det värsta av allt är att jag har hört ryktas om att det är FLER TC-instruktörer som drabbats av precis samma odrägliga åkomma!
Kan det röra sig om någon farlig och smittsam infektionssjukdom (det ryktas om slarvigt städade duschar och folk som glömt torka av sina spinningcyklar efter passen)?
Kommer det att gå över helt eller ger det symptom som kvarstår för resten av livet (någon sa något om att ingenting någonsin blir sig likt igen efteråt)?
Har ni hört talas om något botemedel?

Snart måste jag ta kontakt med läkare, jag står inte ut längre!!

Tacksam för goda råd och svar

Bästa hälsningar

Aom RenrejB

4 kommentarer:

  1. Tag kontakt med en läkare!

    SvaraRadera
  2. Du kan vara helt lugn! det är övergående och för någonting gott med sej.

    SvaraRadera
  3. Huvva jag blev svettig o kände mig träffad! :)
    Förutom att det är lite mer jordsnurr o mindre träning på slutet...
    Tant/K

    SvaraRadera
  4. Jag har själv varit där, förstår hur du känner, hade en kompis som också hade samma problem. Men sen var det som att allt vände.. Det tog bara en dag så kände jag mig genast lättare... Så håll ut.. Det kommer att bli bättre...

    SvaraRadera