torsdag 29 mars 2012

Glad och nervös!


Man kan säga att filuren här ovan representerar mig på ett fint sätt idag.
Det närmar det sig!
Ikväll kl 18 i sal 1 kör jag AEROBICS 2 för alla som vill komma och prova! Det var ca 2 år sedan sist och en glädjeblandad nervositetsförväntan har infunnit sig.
Jag är fortfarande osäker på om jag önskar att det ska vara helt tomt i salen eller fullt med kunder. JAG kommer i alla fall att vara där oavsett.

Jag älskar att träna och hålla i pass på TC, men är det någon gång jag kan få lite fjärilar i magen så är det inför aerobicspass!
Vi har så många fantastiskt duktiga aerobics-och zumbainstruktörer på TC. Brudar som dansar häcken av vem som helst (både bokstavligt och bildligt) helt enkelt!
Jag känner mig ibland lite grå och "kantig" bredvid alla dessa dansanta fenomen. Jag kan få prestationsångest och tänka att jag inte riktigt duger till.
Trots det tycker jag att aerobics är ett fantastiskt roligt och energifyllt sätt att träna på. För mig är aerobics nästan helt och hållet en GLÄDJEbaserad träningsform! Det är helt enkelt omöjligt att vara arg eller sur under och efter ett aerobicspass.
Därför laddar jag nu järnet för att köra MOAS aerobics 2 på mitt egna vis. Och försöka att inte jämföra mig med någon annan. Välkomna in i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar